Succes, regiemanager, HartingBank, verhuizing, zorginstelling, samenwerking

Verhuizen zonder zorgen met regiemanager Marcel

Als regiemanager bij HartingBank is Marcel van A tot Z betrokken bij het in- en uithuistraject van grote aantallen zorghulpmiddelen. Hij heeft contact met de klanten, zorgt dat op een verhuisdag alles tot in de puntjes is geregeld en is het aanspreekpunt voor alle partijen. Maar Marcel steekt zelf ook graag de handen uit de mouwen.

Even voorstellen

11 jaar geleden is Marcel Jongedijk begonnen als vestigingsmanager op onze locatie in Arnhem. Vervolgens is hij aan de slag gegaan als project expert bij Medux. Nu is hij sinds 2 jaar implementatie- en regiemanager bij HartingBank. Door zijn jarenlange ervaring, weet hij als de beste wat er speelt op de werkvloer. “Tijdens zo’n verhuisdag komt er ontzettend veel op een zorginstelling af”, vertelt Marcel. “Ik heb zo’n dag eenmalig zonder voor-inventarisatie proberen te coördineren, en ik kan je vertellen: dat was een hele lange dag”, zegt hij lachend.

In- en uithuizen

Om een verhuisdag zo soepel en prettig mogelijk te laten verlopen, voor alle betrokken partijen, heeft hij een draaiboek opgesteld dat bestaat uit vier fases:

  1. Kennismaking -en inventarisatiefase
  2. Planning -en voorbereidingsfase
  3. Leveringsfase
  4. Nazorgfase

In het draaiboek worden alle taken van begin tot eind opgenomen. Allereerst moet er een inventarisatie van het logistieke proces binnen de zorginstelling zijn. Ook praktische zaken, zoals het beddengoed van oude bedden afhalen, worden in het plan opgenomen. Oude en nieuwe bedden moeten geregistreerd worden, net als de serienummers van leveranciers en kamernummers op locatie. Bovendien is het belangrijk dat er voldoende zorgpersoneel aanwezig is om de ondersteunende taken uit te voeren. Tot slot worden de oude bedden opgehaald en afgevoerd.

Samenwerking met Winning Wheels

Voor het afvoeren van oude hulpmiddelen werken wij samen met stichting Winning Wheels. Zij halen oude hulpmiddelen op, repareren ze en schenken ze aan mensen met een fysieke beperking in landen zoals Marokko en Suriname. 

Marcel praat met veel trots over deze samenwerking. Hij maakt zich hard voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. “Mede dankzij deze samenwerking hebben wij een unieke dienstverlening gecreëerd waarin onze klanten zoveel mogelijk worden ontzorgd en waar het oude materiaal een tweede leven krijgt”, zegt Marcel. “Met alle ervaring die we hebben opgedaan, kunnen we een verhuisdag zo organiseren dat er zo min mogelijk ruis en overlast is voor bewoners én zorgpersoneel.”

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van onze in- en uithuisservice voor uw organisatie? Of wilt u Marcel of één van onze andere regiemanagers spreken? Neem dan gerust contact op.